Slumpmässiga inlägg


Blog Archive

(c) megastorm.se devylia @ gmail.com. Använder Blogger.
- -

PostHeaderIcon Efterlängtade spel: Assassins creed 3

Jag gillade ettan, var kär i dess miljöer och stämningen. Själva uppdragsdesignen var inte så kul. Detta fixade man i tvåan. Fast där tyckte jag att miljöerna var lite mindre spännande. Nu är en uppföljare på tvåan på gång och jag är inte pepp alls. Däremot så skulle jag kunna se fram emot en del tre. Ezio är klart tycker jag nämligen. Jag vill inte ha ett spel till med honom. Jag vill ha en ny huvudperson i en ny stad/land och i en ny tid. Kanske i det gamla Egypten skulle kunna vara något? En tid med mer mystik om utomjordingar får man ju leta efter. Desutom pågick det ständiga maktstrider både här och där.

Eller kanske ett spel som utspelar sig under någon av Kinas många dynastier. Att färdas från Tibet till södra delarna av Kina skulle vara magiskt.

Kanske skulle det kunnas utspelas under första världskriget i ett Paris eller någon annan av våra stora städer. Varför inte Istanbul under Otmanska riket?

Men att återvända till Italien och Ezio känns inte ett dugg lockande. Inte ens när man pratar flerspelsläge. Det får mig snarare avtänd.

Här skulle i alla fall jag kunna tänka mig att smyga runt i Assassins Creed 3

7 kommentarer:

Jonas Andreasson sa...

Gillade aldrig det första spelet riktigt, fastnade inte för det. Det var grymt snyggt, men tyckte inte det var roligt. Kanske dags att köpa och ge det en chans till ?

Niklas sa...

Rent spelmässigt är ju tvåan mycket bättre. Men ettan var mer stämningsfull.

Henke (spelgubben) sa...

Jag fastnade aldrig riktigt för det första spelet heller. Men efter jag spelade tvåan är jag faktiskt sugen på att spela ettan igen :)

Niklas sa...

Henke: Jag känner igen det där, jag funderar på att starta om det vilken dag som helst (tänkt så i ett år nu)

Henke (spelgubben) sa...

Haha, ja. Så är det ibland. Jag väntar fortfarande på att den där dagens som jag hemma kallar för "nån dag" ska dyka upp :)

Familjenspel sa...

Del två är bättre, när nu del 2,5 kommer känns det pepp men inte lika mycket som för en del 3. Sen tycker jag det är så onödigt att ALLA spel skall ha dessa multiplayer funktioner... tar utvecklingstid från spelet och 90% av spelen blir tomma i multiplayer när folk går tillbaka och spelar CoD eller Halo

Niklas sa...

Henke: Säg till när den kommer, då har jag också en del att ta itu med

Familjenspel: Sant, jag kan tänka mig springa runt i Rom. Det gör inte så mycket. Men den där multiplayer-delen snarare skrämmer än lockar. Känns lika onödig som den i Uncharted 2 är.
Fast jag hade hellre sett en del tre som sagt. Något helt nytt tack

Skicka en kommentar

Nya kommentarer

Tävling


Follow megastormse on Twitter

Gillar ni den nya desingen på megastorm?

Världens bästa tyckare

Blogger TemplatesTop Commentators Widget for Blogger