Slumpmässiga inlägg


Blog Archive

(c) megastorm.se devylia @ gmail.com. Använder Blogger.
- -

PostHeaderIcon Förhandsbokat

Just nu har jag två spel på förhandsbokningen. Jag trodde att det skulle vara fler men det ser tunt ut. Det flesta spel har jag väl en avvaktande förhoppning på och då blir det inga förhandsbokningar heller. Men det här två tror jag lite mer på även om en just gjorde mig osäker.

Först ut är en ny satsning på Castlevania i 3D. De har ju gjorts några försök tidigare i och med Castlevania: Curse of Darkness , Castlevania: Legacy of Darkness och Castlevania Judgment men inget av dessa spel fick speciellt god kritik. Det enda av de som jag försökte mig på att spela var Curse of Darkness och det var riktigt kass. Men nu försöker Konami alltså igen och nu är det ett spansk spelföretag som utvecklar spelet, nämligen MercurySteam. MercurySteam är inte kända för någonting annat egentligen men har fått förtroendet av Konami. Egentligen kanske man inte ska hoppas på för mycket här men jag gör nog det i alla fall. Det ser ut som en gotiskare variant av God of War med massa varulvar och fullmånar i. Castlevania Lords Of Shadow kommer 2010-10-07 och det ser jag fram emot.


Nästa spel som ligger på min förhandsbokningslista känns lite självklarare för egen del. Det är nämligen Ninja Theory som ligger bakom Enslaved: Odyssey to the West och deras förra spel, Heavenly Sword, var det egentligen inga större fel på. Men här känns det hela bättre och att Andy Serkis återkommer i spelet känns också det bra. Enslaved utspelar sig i en framtid ca 150 år från nu och bygger på den klassiska sagan Journey to the West. Det har varit robotkrig och mänskligheten mår inte bra. Jag räknar med vackra miljöer, stämningsfullt äventyr, massor av härligt plattformande och riktigt bra skådespelarinsatser. Enslaved: Odyssey to the West släpps den 2010-10-08 och det ser jag fram emot.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Nya kommentarer

Tävling


Follow megastormse on Twitter

Gillar ni den nya desingen på megastorm?

Världens bästa tyckare

Blogger TemplatesTop Commentators Widget for Blogger