Slumpmässiga inlägg


Blog Archive

(c) megastorm.se devylia @ gmail.com. Använder Blogger.
- -

PostHeaderIcon iPhone/ipod-spel tips

Nu har jag snart ägt min iPod i ett år och det är dags att tipsa om lite spel som jag spelat.

Angry Birds


Det mest självklara spelet av dem alla. Man styr olika varianter av arga fåglar som ligger i fejd med det gröna grisarna. Spelet består av massor av banor och varje bana ger en ett begränsat antal fåglar med olika egenskaper som ska riva ned grisarnas försvarsverk och samtidigt ta kol på alla grisar. Genialt spel och det släpps regelbundet nya banor fortfarande. Spelet kostar 7 kr och det mina vänner, är ett riktigt kap.


Beneath a Steel Sky

Ett mästerverk som återupplivats. Det finns många ok äventyrspel på App Store men det är få som kan mäta sig med det här. Först och främst är det riktigt bra spel och en kul historia. Sen är kontrollen också riktigt bra. Ofta med äventyrsspelen så brukar kontrollen vara ganska jobbig, men så alltså inte här. Spelet hittar man för 22 kr och är också det ett givet köp.



Broken Sword

Från samma utvecklare som gjorde Beneath the Steel sky kommer ett av tidernas bästa äventyrsspel. Och den här remaken som släpptes till Nintendo DS och Wii tidigare hittade också till App Store. Spelet kostar hela 38 kr men är värt vartenda krona. Det här är ett spel som man inte ska vara utan om man har möjlighet. Även om det hade kostat 400 kronor med andra ord.



Flick Kick Football

Sparka in bollen i mål från massor av olika vinklar. Beroendeframkallande så in åt bara den. Fast ganska svårt efter några skott. Rekordet för mig ligger på 147 mål men det är långt ifrån vad dem bästa har klarat av. Kostar 7 kr och är kanske inte ett måste såsom Angry Birds, men nästintill. 



2 kommentarer:

Adam sa...

Tja. Vill lägga en liten notis om att spelet heter Beneath a steel sky och inte Beneath the steel sky. Spelet i fråga var också det svåraste spelet att hitta i min "hitta-spelen-bild" som jag postade för typ en vecka sen på min (och Victorias) blogg, om du vill ha en ledtråd där ;)

Niklas sa...

Förstår inte vad du menar! Det har väl aldrig stått fel? ;) =)

den bilden ska jag kika in =)

Skicka en kommentar

Nya kommentarer

Tävling


Follow megastormse on Twitter

Gillar ni den nya desingen på megastorm?

Världens bästa tyckare

Blogger TemplatesTop Commentators Widget for Blogger