Slumpmässiga inlägg


Blog Archive

(c) megastorm.se devylia @ gmail.com. Använder Blogger.
- -

PostHeaderIcon Lista: 5 äckliga bossar

Listor är populära och inte helt utan anledning. Nu är det min tur att försök mig på att göra något liknande och jag tar upp ett ämne som jag redan berört. Nämligen äckel. 5 äckligaste bossarna hade jag tänkt och lista. Inga bossar från skräckspel eller sånt är med. Jag är nämligen lite för feg. Utan bara sådana från spel jag faktiskt spelat så att säga. 


Batman: Arkham Asylum är ett riktigt snyggt spel men just Killer Croc är faktisk inte ens  trevlig någontstans. 
Spelet Bayonetta har ju ganska osmaklig design rakt igenom. Bossarna är inget undantag. Den här är riktigt äckligt faktiskt. 
Dante's Inferno och under banan Lust. En av det äckligaste bossar jag träffat på under senare tid. Eller vad sägs om att föda odöpta genom bröstvårtorna?
I tredje delen av Ubisoft tolkning av Prince of Persia så möter man ganska tidigt på den här. Käken borta och tungan hänger och dinglar. Inte så trevligt.
I det nästan redan bortglömda spelet Nier får man träffa en och en annan äcklig boss. Det är slemmigt och inte alls speciellt trevligt faktiskt.

Det kanske blir fler listor framöver. Det är kul men samtidigt känns det som om man missar väldigt mycket när man gör dem. Hur som helst. Det här är äckliga bossar som jag minns. Det räcker kanske som lista.

4 kommentarer:

EmmyZ sa...

Haha, inte en enda av dessa bossar har jag mött. Men ser man på bilderna är det nog bossen från PoP som ser läskigast ut. Fy fasen :/

Niklas sa...

Ja den var äcklig, och stor kommer jag ihåg! Men ganska lättbesegrad

Familjenspel sa...

Killer Croc är äcklig men precis som övriga bossar i spelet alldeles för lätt. Det enda negativa i ett annars underbart spel.

Niklas sa...

Familjenspel: Ja det är sant, bossarna är lite väl lätta

Skicka en kommentar

Nya kommentarer

Tävling


Follow megastormse on Twitter

Gillar ni den nya desingen på megastorm?

Världens bästa tyckare

Blogger TemplatesTop Commentators Widget for Blogger